Ocena dorobku zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

 

 

 

 

 

Imię i nazwisko:                                  

                                              Miejsce pracy: Przedszkole Miejskie 

Dyrektor:                                              

Opiekun stażu:                                     

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2014r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31. 05. 2017r.

 

 

 

 

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego    nauczyciela mianowanego

 

 


 

UBIEGANIE SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

 

ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MENiS Z DNIA 1 GRUDNIA 2004 R. W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI ORAZ ROZPORZĄDZENIE MEN Z DNIA 14 LISTOPADA 2007 R ZMIENIAJĄCE ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE UZYSKIWANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI.

§7ust.2pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1a Karty Nauczyciela – umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków

L. p.

Działania i zadania nauczyciela

Forma/metoda realizacji

Sposób realizacji/ dokumentacja

Termin realizacji

1.

Zapoznanie z procedurą osiągania awansu zawodowego.

 Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego tj. Karta Nauczyciela. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej oraz publikacje dotyczące awansu zawodowego.

Przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego.

Wniosek.

Opracowanie i zatwierdzenie Planu Rozwoju Zawodowego.

Analiza przepisów prawa oświatowego.

Poprawne sformułowanie wniosku o podjęciu postępowania kwalifikacyjnego.

 

 

IX 2014

W trakcie stażu

2.

Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją.

 Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji.

 Wniosek.

Dokumentacja stażu.

IX 2014

3.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

Omówienie i ustalenie przebiegu stażu. Omówienie treści zawartych w planie rozwoju zawodowego. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu.

Ustalenie terminu spotkań.

Scenariusze zajęć oraz potwierdzenie opiekuna stażu.

Harmonogram spotkań.

Wniosek.  

Kontrakt o wzajemnej współpracy.

Sprawozdanie

IX 2014

Na bieżąco przez cały okres stażu.

 

4.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

 

 

 Udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej.

Udział w wewnętrznych przedszkolnych formach doskonalenia nauczycieli.

Przygotowanie referatu na rade szkoleniową.

Obserwowanie zajęć koleżeńskich.

Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców.

Uczestnictwo w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego.

Studiowanie literatury.

Korzystanie z publikacji i portali.

 Organizacja zajęć własnych.

Studiowanie czasopism i literatury psychologiczno – pedagogicznej.

Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego: szkolenia, kursy.

Zapisy w dzienniku zajęć.

Sprawozdania z Rad Pedagogicznych.

 Plany miesięczne.

Notatki własne.

Wykaz lektur.

Materiały, adresy portali.

Tytuły pism.

Spis literatury metodyczno – pedagogicznej.

Zaświadczenia ukończenia szkoleń, kursów, warsztatów.

Cały okres stażu.

5.

Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej w sposób prawidłowy i systematyczny.

Wpisy w dzienniku zajęć.

Założenie i prowadzenie zeszytu konsultacji z rodzicami.

Karty obserwacji dziecka.

Potwierdzenie dyrektora

W okresie trwania stażu.

6.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju

Gromadzenie dokumentacji (zaświadczeń, programów, scenariuszy itp.)

Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym.

Dokumenty (świadectwa, zaświadczenia, programy, scenariusze)

Treść sprawozdania.

Wniosek wraz z dokumentacja formalną.

 

 

 

 

W okresie trwania stażu

V 2017

VI 2017

7.

Tworzenie własnego warsztatu pracy, doskonalenie metod dydaktycznych.

Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania.

Opracowanie własnych pomocy dydaktycznych.

Scenariusze zajęć.

Pomoce dydaktyczne.

W okresie trwania stażu.

 

8.

Wykorzystanie nowatorskich form pracy.

Urządzanie kącików plastycznych, eksponujących różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci.

Uczestniczenie w konkursach przedszkolnych.

Zdjęcia

Wpisy w dzienniku.

Potwierdzenie dyrektora.

W okresie trwania stażu

 

9.

Uczestniczenie w pracach organów przedszkola związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, lub innych wynikających ze statutu przedszkola oraz potrzeb przedszkola i środowiska lokalnego.

 

 

 

 Udział w konferencjach Rady Pedagogicznej.

 Udział w spotkaniach WDN.

Listy obecności.

Scenariusze.

Zaświadczenia.

Cały okres stażu.

10.

Dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego.

Gromadzenie dokumentacji, dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego; zaświadczeń, scenariuszy zajęć (konspektów), zdjęć.

Teczka stażysty.

Cały okres stażu.

11.

Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi przedszkola.

Opis realizacji sporządzonego planu rozwoju.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.

VI 2017

 

12.

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli.

 Obserwacja zajęć, omówienie i ewaluacja.

Teczka hospitacji

 

Cały okres stażu

13.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora.

 

Przygotowanie scenariuszy zajęć.

Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora i opiekuna stażu.

Omówienie zajęć.

 

Scenariusze zajęć.

 

Cały okres stażu.

Zgodnie z harmonogramem


 

 

§ 7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań

 

14.

Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych dzieci

Rozmowy i konsultacje z opiekunem stażu, całym gronem pedagogicznym.

Potwierdzenie opiekuna stażu

Cały okres stażu

15.

Praca z dzieckiem mającym trudności

Prowadzenie zajęć wyrównawczych

Dokumentacja: wpisy do dziennika, zeszyt zespołów pracy wyrównawczej

Cały okres stażu

16.

Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów dydaktyczno - wychowawczych

Integrowanie grupy

Zapobieganie agresji

Rozwiązywanie konfliktów poprzez wprowadzanie metod aktywizujących

Scenariusze zajęć

Cały okres stażu

17.

Aktualizowanie własnej wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki.

Lektura czasopism i książek

Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej.

 

 

Spis lektur

Notatki

Cały okres stażu


 

§ 7 ust. 2 pkt.3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej

i komunikacyjnej

18.

Doskonalenie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie w pracy pedagogicznej technologii komputerowej i informacyjnej.

 

 Korzystanie z programów komputerowych i Internetu w celu zgromadzenia materiałów dotyczących awansu zawodowego i problematyki przedszkolnej.

Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.

Przygotowanie dokumentacji stażu z wykorzystaniem technik komputerowych.

Teczka stażysty.

 

Cały okres stażu.

19.

Wymiana doświadczeń.

Dzielenie się wiedzą z gronem pedagogicznym. oraz rodzicami.

 Zajęcia otwarte dla rodziców.

Cały okres stażu.

20.

Wykorzystanie komputera w codziennej pracy nauczyciela

Przygotowanie planów pracy, scenariuszy zajęć, uroczystości przedszkolnych, materiałów na gazetkę dla rodziców.

Wykaz stworzonych dokumentów

i pomocy

Cały okres stażu.

21.

Korzystanie z Internetu w celu uzyskania potrzebnych informacji.

Korzystanie ze stron internetowych: kuratorium, ministerstwo, fora internetowe, portale pedagogiczne.

Spis stron.

Cały okres stażu.

22.

Publikowanie własnych prac

Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego

Adres strony internetowej

Cały okres stażu

 

 

§ 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych wychowanków, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

23.

Poznanie wychowanków oraz pomoc dzieciom w poznawaniu samych siebie.

Kontakty z rodzicami (indywidualne, grupowe).

Obserwacja dzieci (zajęcie indywidualne, grupowe, podczas, zabaw, wycieczek).

Rozmowy indywidualne z dziećmi.

Pomoc dzieciom w poznawaniu samych siebie poprzez udział w różnego rodzaju zajęciach dydaktycznych.

Współorganizowanie wycieczek dla dzieci.

Konsultacje z innymi nauczycielami.

Zeszyt konsultacji z rodzicami.

Notatki własne.

Scenariusze zajęć.

Cały okres stażu.

24.

Współpraca z rodzicami.

 Organizowanie wspólnych uroczystości z udziałem rodziców i krewnych.

Pozyskiwanie rodziców do pracy na rzecz grupy i placówki.

Przeprowadzenie zajęcia otwartego dla rodziców.

Spotkania z rodzicami (rozmowy indywidualne).

Zebrania.

 Sprawozdanie.

Lista obecności rodziców na: zajęciu otwartym, zebraniu.

Zapisy w dzienniku.

Potwierdzenie opiekuna stażu.

 

Cały okres stażu.

25.

Udzielanie pomocy rodzicom w pokonywaniu trudności wychowawczo – dydaktycznych.

Indywidualne konsultacje oraz zachęcanie do współpracy ze specjalistami.

 

Potwierdzenie opiekuna stażu.

Cały okres stażu.

26.

Uwzględnianie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Indywidualizowanie pracy w zależności od możliwości i potrzeb dzieci.

Udzielanie rodzicom wskazówek do pracy z dzieckiem.

Wprowadzenie w tematykę ekologiczna.

Zapoznanie z dziełami muzyki klasycznej.

Scenariusze zajęć.

Notatki własne.

Zeszyt konsultacji z rodzicami.

Cały okres stażu.

27.

Rozpoznanie możliwości i potrzeb dzieci znajdujących się w grupie.

Prowadzenie kart obserwacji.

Diagnoza gotowości szkolnej.

 Karty obserwacji dziecka.

Arkusze gotowości szkolnej.

Cały okres stażu.

28.

Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą.

Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną.

Spotkania z psychologiem, logopedą – konsultacje w celu rozwiązywania problemów.

Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną w Pruszkowie.

Współpraca ze Szkoła Podstawową.

Potwierdzenie dyrektora.

 

Cały okres stażu.

29.

Udział dzieci w konkursach wewnętrznych, między przedszkolnych.

Przygotowanie dzieci do udziału konkursach.

 

Potwierdzenie opiekuna stażu.

Cały okres stażu.

30.

Działania na rzecz przedszkola i środowiska.

Prowadzenie kroniki przedszkolnej.

Tworzenie plakatów, dekoracji, zaproszeń na uroczystości.

Potwierdzenie dyrektora.

Fotografie.

Kronika przedszkolna.

Cały okres stażu.

31.

Zadania związane z planem rocznym.

Przygotowanie scenariuszy oraz wprowadzenie do planów miesięcznych tematyki dotyczącej ekologii oraz

wrażliwości muzycznej.

Scenariusze zajęć.

Plany miesięczne.

Dziennik.

Cały okres stażu.


 

 

§ 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

 

32.

Poznawanie przepisów dotyczących systemów oświaty.

Przeanalizowanie podstawowych aktów prawnych.

Śledzenie na bieżąco wszelkich zmian w przepisach oświatowych:

Ustawa o systemie oświaty.

Karta Nauczyciela.

Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Rozporządzenie MENiS dotyczące podstawy programowej.

Konwencja o Prawach Dziecka.

Zapoznanie z publikacjami dotyczącymi awansu zawodowego.

Udział w szkoleniach.

Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego.

 

 

 

Potwierdzenie opiekuna stażu.

Cały okres stażu.

33.

Aktualizowanie wiedzy dotyczącej aktów prawnych obowiązujących w przedszkolu.

Analiza dokumentacji przedszkola:

Statut przedszkola, Podstawa programowa

Regulamin przedszkola

 

Zaświadczenie dyrektora.

Cały okres stażu.

34.

Znajomość podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu oraz na terenie placu przedszkolnego.

 Powtórzenie regulacji prawnych w zakresie BHP i p. poż. w placówce.

Stosowanie obowiązujących zasad bezpieczeństwa.

 

 

Zaświadczenie dyrektora.

 

IX 2014 –

V 2017

Cały okres stażu.

 

35.

Uczestniczenie w pracach organów przedszkola związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.

Udział w pracach Rady Pedagogicznej.

Współpraca z gronem pedagogicznym

 

Zaświadczenie dyrektora

Cały okres stażu.

 

 

Plan Rozwoju Zawodowego może ulec zmianie w okresie trwania stażu

za zgodą Dyrektora Placówki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

-Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007r zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli


Plan Rozwoju Zawodowego może ulec zmianie w okresie trwania stażu za zgodą Dyrektora Placówki

 

 

 

 

 

ZADANIA WYNIKAJACE Z WŁASNYCH ZAINTERESOWAŃ I POTRZEB PLACÓWKI

 

24.

Zadania związane z planem rocznym przedszkola.

Dekoracja sali oraz szatni. Prowadzenie kroniki przedszkolnej. Rysowanie plakatów, zaproszeń na uroczystości.

Zdjęcia.

Cały okres stażu.

25.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności dydaktyczno – wychowawczych

Uczestnictwo w kursach doskonalenia zawodowego, w zajęciach otwartych na terenie miasta oraz w zajęciach koleżeńskich w placówce. Studiowanie fachowej literatury, poszukiwanie ciekawych rozwiązań na stronach WWW.

Zaświadczenia, spis literatury, stron WWW.

Cały okres stażu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeanalizowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Zapoznanie się z programem wychowania przedszkolnego obowiązującego w placówce oraz z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej

Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.

IX 2010

 

5.

Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola nr 6.

Analiza dokumentów: Statut Przedszkola, programu wychowawczego, programu rozwoju placówki, programów autorskich dopuszczonych do użytku, dokumentów związanych z zajęciami dydaktycznymi (dziennik zajęć i rozkład zajęć) i innymi zarządzeniami: Rady Pedagogicznej.

 

 Prawidłowo prowadzona dokumentacja.

 

Na bieżąco przez cały okres stażu.

 

16.

Poznanie zasad konstruowania planów pracy.

Opracowywanie planów miesięcznych z uwzględnieniem treści i efektów wychowawczo – dydaktycznych ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, w planie rocznym pracy.

 

Opracowywanie miesięcznych planów wychowawczo – dydaktycznych.

 

Cały okres stażu.

 



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl